Alerta de violència per narcotràfic i crim organitzat a Barcelona

El sindicat SIP-Fepol de la Guàrdia Urbana adverteix d'un augment de tirotejos i reclama més contundència judicial i policial.

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat a la nit.
IA

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat a la nit.

El sindicat SIP-Fepol de la Guàrdia Urbana de Barcelona ha alertat d'un increment de la violència a la ciutat, especialment la vinculada al narcotràfic i al crim organitzat, assenyalant els tirotejos recents com a símptoma d'un problema més profund.

Daniel Bernalte, secretari del SIP-Fepol, ha expressat la seva preocupació en una entrevista al programa Bon dia, Barcelona, assenyalant que els tirotejos registrats a la ciutat no són fets aïllats. Segons la seva anàlisi, aquests incidents són una manifestació visible d'un fenomen associat a bandes criminals dedicades principalment al tràfic de marihuana.
Bernalte atribueix aquest creixement del crim organitzat a una combinació de factors. Entre ells, destaca una resposta institucional que considera insuficient, penes que no són prou dissuasives i una percepció d'impunitat per part dels delinqüents. Aquesta situació, segons el sindicat, està convertint Barcelona en una "zona de confort delinqüencial" per a certs grups.
Per revertir aquesta tendència, el SIP-Fepol reclama una major coordinació entre els diferents cossos policials, un increment de la pressió policial als punts considerats més conflictius i una resposta judicial més ràpida i contundent. Bernalte adverteix del risc de normalitzar els tirotejos, un fenomen que ja s'ha vist anteriorment amb les agressions amb arma blanca.
El portaveu del sindicat lamenta que Catalunya s'hagi convertit en una zona estratègica per a la producció i distribució de marihuana, fet que està comportant una escalada de la violència i l'ús creixent d'armes de foc en disputes entre organitzacions criminals.