Barcelona aprova l'ús de pistoles Taser per a la Guàrdia Urbana el 2027

La mesura, que ja s'havia rebutjat anteriorment, podria ser una realitat a mitjans del 2027 després de superar un nou tràmit municipal.

Imatge d'una pistola Taser amb llums policials al fons.
IA

Imatge d'una pistola Taser amb llums policials al fons.

El ple municipal de Barcelona ha aprovat una declaració d'intencions per dotar la Guàrdia Urbana de pistoles Taser, amb la previsió que estiguin disponibles a mitjans del 2027.

La mesura, que havia estat rebutjada fa un any, ha superat un nou tràmit gràcies a una proposició del PP. La seva implementació definitiva requerirà l'aprovació d'un nou reglament policial a l'octubre i la posterior licitació per a la compra de les armes d'electroxoc.
El procés administratiu per a l'adopció d'aquestes armes és llarg, contrastant amb la rapidesa del sector privat. Després de la votació d'aquest divendres, el nou reglament es debatirà a la comissió de Seguretat al juliol, amb una aprovació inicial. La votació definitiva tindrà lloc a l'octubre, obrint pas al concurs públic per adquirir les Taser.
La decisió arriba després que fa un any Junts votés en contra d'un reglament similar, argumentant la manca de diàleg amb els sindicats policials. Ara, amb el suport dels posconvergents, la porta a l'ús d'aquestes armes es torna a obrir, en un context marcat per incidents delictius recents a la ciutat.
El líder de Junts, Jordi Martí, ha assenyalat que la iniciativa s'impulsarà si es corregeixen els errors del passat, incloent l'opinió dels agents. La xifra de 22 Taser previstes inicialment pel govern del PSC podria ser revisada.
El PP, a través del seu president del grup municipal, Daniel Sirera, ha qualificat de "ridícula" la xifra inicial i ha reclamat que totes les unitats de carrer disposin d'aquests dispositius, estimant-ne necessàries unes 150. Barcelona a Comú i Esquerra han votat en contra de la proposició del PP.