El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda al pla especial integral per al desenvolupament dels usos de la Casa Lleó Morera, obra de Lluís Domènech i Montaner. Aquesta aprovació permetrà reobrir com a museu aquest icònic edifici, posant fi a una dècada en què la propietat, de Núñez y Navarro, l'ha mantingut tancat al públic. La votació va comptar amb el suport de PSC, Junts, PP i Vox, mentre que Barcelona en Comú i ERC es van abstenir.
El pla especial resol els problemes d'accessibilitat de l'edifici, particularment els vuit graons entre el carrer i l'ascensor, que eren un obstacle per garantir l'accés universal i obtenir la llicència d'ús com a museu. La propietat ha presentat solucions arquitectòniques que, segons les administracions, protegeixen els elements patrimonials.
La primera tinenta d'alcalde, Laia Bonet, ha celebrat l'acord, destacant que "guanyarà vida ciutadana al centre de la ciutat" i s'alinea amb altres recuperacions patrimonials com el Museu Thyssen al Palau Marcet.
Des de Junts, el PP i Vox han aplaudit la reobertura respectant el patrimoni. En canvi, Barcelona en Comú i Esquerra s'han abstingut, expressant preocupació per l'impacte de l'afluència de públic en una zona ja "molt massificada i turistificada" com el passeig de Gràcia, especialment per la proximitat a la Casa Batlló.
Amb la reobertura de la Casa Lleó Morera, les tres cases d'autor de l'anomenada "Illa de la Discòrdia" –la Casa Batlló d'Antoni Gaudí, la Casa Amatller de Josep Puig i Cadafalch i la mateixa Casa Lleó Morera– seran visitables. L'edifici de Domènech i Montaner és una reforma de la Casa Rocamora (1864) i destaca per la decoració amb lleons i flors de morera, fent un homenatge a la família Lleó Morera. La diferència de dimensions entre les façanes del passeig de Gràcia i el carrer Consell de Cent va ser resolta per l'arquitecte amb una tribuna al xamfrà.




