Incidències multiples afecten la mobilitat a Catalunya

Retards a Rodalies i un tall a l'A-2 per un accident de camió marquen el matí a Catalunya.

Un camió bolcat talla un carril de l'A-2 a Lleida en sentit Barcelona.
IA

Un camió bolcat talla un carril de l'A-2 a Lleida en sentit Barcelona.

Diverses incidències han complicat la mobilitat a Catalunya aquest matí, afectant tant el transport ferroviari com el viari.

Les línies R4 i R1 de Rodalies de Catalunya han patit retards de fins a mitja hora a causa d'una incidència a la infraestructura entre les estacions de Barcelona Sants i l'Hospitalet de Llobregat. Aquests retards s'han acumulat des de primera hora del matí, afectant especialment els usuaris de l'R1 (fins a 25 minuts) i l'R4 (fins a 30 minuts).
A la carretera A-2, a l'alçada de Lleida, un carril en sentit Barcelona ha estat tallat durant prop d'una hora per l'accident d'un camió que transportava porcs. El trànsit s'ha desviat per la sortida 470, la dels Alamús. Cap a les 8:30 hores, s'ha reobert un carril, tot i que la circulació continua afectada. Els Bombers de la Generalitat s'han desplaçat al lloc amb tres dotacions per assegurar els animals, a l'espera d'un veterinari de l'empresa transportista. El conductor del vehicle ha resultat il·lès.
Aquestes afectacions a la mobilitat es produeixen en un context de temperatures elevades, ja que, tot i haver marxat l'onada de calor més intensa, els termòmetres se situen al voltant dels 35 graus a diverses comarques catalanes, amb especial calor a les de Ponent, que podrien arribar als 38 graus durant el cap de setmana. Les previsions apunten a una lleugera baixada de les temperatures, però amb predomini del sol.
A més, es manté la vigilància sobre un incendi que es va iniciar ahir al migdia a Tamarit de Llitera, a la Franja de Ponent, i que ja ha afectat unes 1.000 hectàrees. Tres pobles van ser desallotjats preventivament (Alins, Sanui i Calassanç), i els veïns de Fonts van ser confinats a casa seva. En les tasques d'extinció hi col·laboren els Bombers de la Generalitat, mitjans del Ministeri de Transició Ecològica i l'UME.