Polèmica al Ple de Barcelona: Votació d'un plus per a alts càrrecs municipals

El consistori debat un complement salarial que podria arribar al 5% per a directives i gerents, inclosos els que superen els 100.000 euros bruts anuals.

Imatge genèrica d'un martell de jutge sobre una taula.
IA

Imatge genèrica d'un martell de jutge sobre una taula.

El Pla de l'Ajuntament de Barcelona vota aquest divendres un polèmic complement de productivitat per al personal directiu, que podria ascendir fins al 5%.

El Plenari de l'Ajuntament de Barcelona sotmetrà a votació aquest divendres una proposta per establir un complement de productivitat per al personal directiu municipal. Aquesta mesura inclou la possibilitat d'un plus que podria arribar fins al 5% del salari brut anual, afectant càrrecs d'alta direcció i gerència, fins i tot aquells amb ingressos superiors als 100.000 euros.
La proposta, que ja va ser debatuda en la comissió de presidència del passat març, va obtenir el suport del PSC i ERC. En aquella ocasió, Barcelona en Comú va emetre un vot en contra, mentre que Junts per Barcelona, el PP i Vox van optar per una reserva de vot, a l'espera de la decisió final en el Consell Plenari.

Es tracta d’un punt polèmic que preveu un plus que pot arribar fins a un 5%, entre altres per a càrrecs d’alta direcció i gerència.