El batlle considera que el moment actual és idoni per tornar a posar sobre la taula aquesta mesura, que anteriorment va ser rebutjada al plenari municipal. Segons ha explicat, l'objectiu és centrar l'acció de govern en temes de ciutat després d'haver superat etapes de negociació política.
La proposta, que ja va ser objecte de debat fa gairebé un any, no va prosperar en aquella ocasió a causa del vot en contra de Junts. En aquell moment, la decisió va generar tensions amb la regidoria de Seguretat, que va criticar la paralització del reglament.
“"Com a govern hem tingut la mà estesa per pactar prioritàriament amb els grups progressistes, però també hem fet acords molt importants amb Junts; per tant, espero que ara que ja hem passat aquesta etapa ens puguem tornar a centrar en la ciutat."
El govern municipal argumenta que les pistoles elèctriques funcionen com un sistema preventiu ja utilitzat per altres cossos policials, com els Mossos d'Esquadra. L'executiu local sosté que la Guàrdia Urbana requereix reforçar els seus mecanismes de seguretat i no troba motius per excloure aquesta eina del seu arsenal.




