La línia R14 ha patit una suspensió del trànsit ferroviari entre les localitats de Reus i Vinaixa des d'aquest dilluns. La causa ha estat un incendi declarat a l'estació transformadora de Montblanc, una infraestructura clau per al funcionament de la xarxa.
A conseqüència de la incidència, Protecció Civil ha activat la situació de prealerta del pla FERROCAT. L'objectiu és coordinar les tasques d'extinció i avaluació dels danys mentre es manté el tall preventiu de la circulació.
“"Posem en situació de prealerta el pla FERROCAT perquè s'ha hagut de tallar la circulació a la R14 entre Reus i Vinaixa per un incendi a l'estació transformadora de Montblanc."
Els Bombers de la Generalitat van rebre l'avís a les 05.26 hores i van mobilitzar inicialment quatre dotacions. Segons les últimes actualitzacions, l'incendi es troba estable i dues dotacions romanen a la zona per vigilància i seguiment.
Per ara, es desconeixen les causes de l'incendi i no s'han reportat persones afectades. Els equips d'emergència continuen treballant per garantir la seguretat i restablir el servei ferroviari tan aviat com sigui possible. Es recomana als usuaris consultar l'estat de la línia abans de viatjar.




