Incendi a Montblanc talla la R14 entre Reus i Vinaixa

Protecció Civil activa la prealerta del pla FERROCAT per l'afectació a l'estació transformadora i la interrupció del servei ferroviari.

Imatge genèrica de fum sorgint d'una estació transformadora amb llums d'emergència.
IA

Imatge genèrica de fum sorgint d'una estació transformadora amb llums d'emergència.

La circulació ferroviària de la línia R14 s'ha interromput aquest dilluns entre Reus i Vinaixa a causa d'un incendi a l'estació transformadora de Montblanc, activant la prealerta del pla FERROCAT.

La línia R14 ha patit una suspensió del trànsit ferroviari entre les localitats de Reus i Vinaixa des d'aquest dilluns. La causa ha estat un incendi declarat a l'estació transformadora de Montblanc, una infraestructura clau per al funcionament de la xarxa.
A conseqüència de la incidència, Protecció Civil ha activat la situació de prealerta del pla FERROCAT. L'objectiu és coordinar les tasques d'extinció i avaluació dels danys mentre es manté el tall preventiu de la circulació.

"Posem en situació de prealerta el pla FERROCAT perquè s'ha hagut de tallar la circulació a la R14 entre Reus i Vinaixa per un incendi a l'estació transformadora de Montblanc."

Protecció Civil
Els Bombers de la Generalitat van rebre l'avís a les 05.26 hores i van mobilitzar inicialment quatre dotacions. Segons les últimes actualitzacions, l'incendi es troba estable i dues dotacions romanen a la zona per vigilància i seguiment.
Per ara, es desconeixen les causes de l'incendi i no s'han reportat persones afectades. Els equips d'emergència continuen treballant per garantir la seguretat i restablir el servei ferroviari tan aviat com sigui possible. Es recomana als usuaris consultar l'estat de la línia abans de viatjar.