Poblet s'uneix a la 'Nit de llum i silenci' a les esglésies catalanes

El monestir participarà en una iniciativa de Catalonia Sacra per viure els espais religiosos de manera íntima i contemplativa el 26 de juny.

Imatge genèrica de l'exterior del Monestir de Poblet al capvespre.
IA

Imatge genèrica de l'exterior del Monestir de Poblet al capvespre.

El Monestir de Poblet obrirà les seves portes el proper 26 de juny per participar en la 'Nit de les Esglésies', una proposta de Catalonia Sacra que convida a una experiència contemplativa dels espais religiosos.

Amb el lema “Nit de llum i silenci”, aquesta activitat busca posar en valor el patrimoni espiritual, artístic i arquitectònic de diversos temples catalans. L'experiència es caracteritzarà per la llum, el recolliment i el silenci, oferint una mirada més íntima i pausada als participants.
El monestir de la Conca de Barberà, un dels principals referents patrimonials de la zona, s'afegeix així a una iniciativa que es durà a terme de manera simultània en nombrosos temples de tot Catalunya.

L’activitat serà d’entrada lliure i forma part de les accions de Catalonia Sacra per apropar el patrimoni religiós a la ciutadania i oferir noves maneres de descobrir-lo.

Entre els altres espais que s'han sumat a la iniciativa es troben la Catedral de Sant Pere de Vic, la Basílica de Santa Maria del Pi de Barcelona, la Seu de Manresa, l’Ermita de Sant Quirc de Durro, l’Església de Santa Maria de Cervelló, el Monestir de Santa Maria de Ripoll i l’Església de Santa Maria la Major de Montblanc, entre d'altres.