Vilanova celebra el Dia LGBTI+ amb la nova llei de drets

La ciutat commemora la jornada amb la lectura d'un manifest que destaca els avenços legislatius i la realitat social.

Manifestació LGBTI+ davant d'un ajuntament mediterrani amb pancartes i banderes arc de Sant Martí.
IA

Manifestació LGBTI+ davant d'un ajuntament mediterrani amb pancartes i banderes arc de Sant Martí.

Aquest diumenge, Vilanova i la Geltrú commemora el Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+ amb actes que subratllen la nova legislació de drets i la persistència de la LGBTI-fòbia.

La celebració del Dia Internacional per l’Alliberament LGBTI+ arriba a Vilanova i la Geltrú amb actes que recorden la jornada i posen el focus en el nou marc normatiu per al col·lectiu. Aquest dissabte, davant de diversos ajuntaments, s'ha llegit un manifest que subratlla la importància d'aquesta data.
El manifest llegit ha posat de relleu l'aprovació, a finals de l'any passat, d'una nova llei destinada a defensar els drets de les persones LGBTI+ i a erradicar la discriminació. Aquesta legislació situa Catalunya i Espanya entre els països capdavanters en l'avenç d'aquests drets socials. No obstant això, es remarca que jornades com aquesta són essencials per evidenciar que els drets socials requereixen una defensa constant, reconeixent també la lluita històrica d'entitats i persones per aconseguir-los.
En l'àmbit local, el Servei d’Atenció Integral de Vilanova ha atès prop de 200 sol·licituds des de la seva posada en marxa el 2017, proporcionant assessorament divers al col·lectiu. El manifest també ha assenyalat la diferència entre els avenços legals aconseguits i la realitat quotidiana que es viu al carrer.