Ylenia Sánchez, pionera en l'arbitratge masculí de Segona Federació

La col·legiada del Penedès-Garraf farà història com la primera catalana a dirigir partits de la categoria masculina.

Imatge genèrica d'un xiulet d'àrbitre i una targeta groga sobre gespa.
IA

Imatge genèrica d'un xiulet d'àrbitre i una targeta groga sobre gespa.

La penedesenca Ylenia Sánchez Miguel ha estat designada per arbitrar partits de Segona Federació masculina la temporada 2026/2027, marcant un precedent com a primera catalana en assolir aquesta fita.

La progressió d'Ylenia Sánchez Miguel en el món de l'arbitratge professional arriba a un nou punt àlgid amb la seva inclusió en la Segona Federació masculina per a la temporada 2026/2027. Aquesta designació la converteix en la primera àrbitra catalana en arribar a aquesta categoria.
Sánchez s'incorporarà a través del Programa Elit d’Excel·lència Arbitral, una iniciativa pionera dissenyada per a àrbitres i assistents de la Lliga F. L'objectiu principal d'aquest programa és potenciar la formació i elevar el nivell d'exigència dins de l'arbitratge femení professional.
Amb catorze temporades d'experiència acumulada, la col·legiada, pertanyent a la delegació Penedès-Garraf, forma part de la màxima categoria del futbol femení espanyol, la Lliga F, des de la temporada 2017-2018. A més, durant les últimes tres campanyes, ha combinat aquesta responsabilitat amb actuacions a la Tercera Federació masculina.