La que va ser capitana del Barça, Alexia Putellas, jugarà la temporada vinent al London City Lionesses. Aquesta decisió, avançada per Sport i confirmada per EL PERIÓDICO, respon a factors com la proximitat familiar i l'atractiu de la lliga anglesa, considerada la més competitiva del món, a un any del Mundial.
Després de més d'una dècada vinculada al Barça femení, on ha liderat el procés de professionalització, Putellas va anunciar la seva sortida el maig passat. Després d'un període de reflexió, ha triat el projecte del London City Lionesses, equip propietat de Michele Kang i que forma part de Kynisca Sports International. L'equip londinenc va finalitzar sisè a la lliga la temporada anterior.
La decisió de Putellas subratlla la tendència d'èxode cap a Anglaterra, una competició molt professionalitzada que permet projectes atractius centrats exclusivament en el futbol femení. La futbolista busca sortir de la seva zona de confort en un entorn competitiu i familiar.
A Londres, Putellas es retrobarà amb excompanyes com Jana Fernández, Lucía Corrales i Mapi León, qui també fitxarà pel club. La no classificació del London City per a la Champions League i la normativa de propietat compartida amb l'Olympique de Lió (també de Kang) són altres motius que han influït en la seva elecció.
La futbolista també té en ment el Mundial del Brasil del 2027, on Espanya defensarà títol. Competir en una lliga exigent durant l'any previ és considerat primordial per a la seva preparació.
“"Hola a tots. Donats els terratrèmols succeïts a Veneçuela, vull comunicar que tant la meva família com jo ens trobem sans i estalvis a Caracas. Gràcies pels missatges. Moltíssim ànim davant d’aquesta desgràcia a tots els veneçolans i totes les famílies afectades."
Recentment, Putellas va estar a Caracas per a un acte de la seva fundació, Eleven, i va confirmar que ella i la seva expedició es trobaven bé després dels terratrèmols ocorreguts al país.




