Malgrat celebra l'Orgull LGTBIQ+ amb Lorca com a eix

La programació especial inclou murals, tabalada, lectures i concerts per reivindicar la llibertat i la memòria històrica.

Imatge genèrica d'un mural artístic amb temàtica LGTBIQ+ i referències a la llibertat.
IA

Imatge genèrica d'un mural artístic amb temàtica LGTBIQ+ i referències a la llibertat.

Malgrat de Mar commemora el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ amb una programació especial que honora la figura de Federico García Lorca com a símbol de llibertat i memòria històrica.

El municipi de Malgrat de Mar ha organitzat el cicle d'activitats "Malgrat amb orgull" per commemorar el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ. Enguany, la iniciativa posa un èmfasi especial en la figura del poeta i dramaturg Federico García Lorca, presentant-lo com un emblema de llibertat i de memòria històrica.
La programació continua avui dissabte amb la creació d'un mural a l'Espai Jove a partir de les cinc de la tarda. Posteriorment, a les nou i mitja del vespre, la Colla de Diables Ratpenatsinfernals realitzarà una tabalada que començarà al carrer Ramon Turró, a l'altura de l'avinguda Bon Pastor, i finalitzarà a la plaça de l'Àncora. En aquest mateix espai, a les deu de la nit, el grup de versions Divand oferirà una actuació.
Els actes principals tindran lloc diumenge, coincidint amb la data assenyalada del Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ. La Sala Joaquim Garriga de l'Arxiu Municipal serà l'escenari, a partir de les set del vespre, per a la lectura del manifest i una acció poètica a càrrec de José Gutiérrez, Montse Pellicer i Francisco Cazorla.
La jornada culminarà amb l'espectacle musical "Canciones de camastro y cuna, primeros estíos de Lorca", interpretat per Bru Ferri. Aquesta actuació començarà a dos quarts de vuit del vespre al mateix espai de l'Arxiu Municipal.
Paral·lelament a aquests esdeveniments, la Biblioteca La Cooperativa acull fins al pròxim 30 de juny una exposició bibliogràfica centrada en la diversitat i el col·lectiu LGTBIQ.