La interrupció més recent del servei elèctric es va produir el passat dijous a les 6.30 del matí, deixant els veïns de Mas de Barberans sense subministrament durant un període d'entre cinc i sis hores. L'alcaldessa, Daniela Lleixà, va utilitzar les seves xarxes socials per visibilitzar la situació, publicant un vídeo dels carrers amb talls de llum intermitents.
“"tenir un poble 5 o 6 hores sense llum genera molts d'inconvenients, els comerços no poden treballar, molts de serveis no es poden oferir..."
Lleixà va expressar la seva indignació per la resposta obtinguda de la companyia de distribució elèctrica quan va intentar notificar l'avaria. Segons l'alcaldessa, li van comunicar que ella no podia donar l'avís, sinó que ho havia de fer un particular. A més, va criticar que a un veí que intentava activar l'avís des d'una granja a les 7 del matí li van demanar els tres últims dígits de la factura, una petició que va qualificar d'indigna.
La batllessa va subratllar que aquestes situacions generen greus inconvenients, especialment per als comerços i els serveis, i va recordar que la població de Mas de Barberans inclou molta gent gran. Tot i la rapidesa relativa en la resolució (cinc hores), va recordar que en l'últim episodi greu van estar 12 hores sense llum i 48 hores sense telefonia.
Daniela Lleixà va recordar que, després de la DANA de l'octubre, es va celebrar una reunió al Consell Comarcal del Montsià amb dirigents de la companyia per acordar una inversió important per millorar la xarxa. L'alcaldessa desconeix si aquesta inversió s'ha dut a terme o si, en cas d'haver-se fet, no ha beneficiat el seu municipi, ja que 'la realitat és que quan ha tornat a ploure ha tornat a saltar la llum'.




