Aquesta proposta, que ja s'ha convertit en una de les activitats més distintives de la localitat durant els mesos d'estiu, està oberta a tots els públics. L'objectiu és apropar els assistents a la tradició de la mineria d'or fluvial.
Les sessions es duran a terme cada dimecres i dissabte, estenent-se fins al proper 29 d’agost. El punt de trobada per a tots els participants serà el Centre de l’Or del Segre, a les 11:00 hores.
L'experiència comença al Centre d’Interpretació, on els inscrits rebran el material necessari per a la recerca. Posteriorment, es desplaçaran a la vora del riu per aprendre les tècniques manuals fonamentals per a la separació de les petites partícules d'or.




