La decisió s'ha comunicat oficialment aquest divendres, coincidint amb l'inici del període de negociació de l'ERO, que s'allargarà un mes. Segons fonts de l'empresa, el procediment s'ha dut a terme d'acord amb la legalitat i amb voluntat de diàleg, després d'haver explorat totes les alternatives per a la continuïtat de la planta.
Leche Pascual afirma que Casa Tarradellas ha ofert llocs de feina individuals als treballadors afectats, que garanteixen la retribució total i l'antiguitat, i que encara són a temps d'acceptar-les. L'empresa també assenyala que el retard en l'inici de l'expedient respon a un respecte absolut pel procés electoral per escollir la representació legal de la plantilla, davant la incertesa generada pel traspàs.
Per contra, la representació dels treballadors considera que l'ERO "no té una causa real que el justifiqui", argumentant que la planta de Gurb ha registrat "els millors registres" de producció i rendibilitat des de la seva obertura. Sostenen que l'empresa tanca una fàbrica "que funciona" per traslladar la producció a altres centres, com el de Burgos, on ja s'ha derivat línies productives i envasat per a marques com Lidl o Llet Nostra.
Els treballadors critiquen també l'ajornament de les negociacions, lamentant que Leche Pascual hagi esperat "gairebé un any" des de la decisió de vendre la fàbrica per obrir formalment el procés. Assenyalen que l'ERO s'ha comunicat "a les portes del tancament", quan la decisió ja era "executada de facto" i part de l'activitat s'havia retirat de Gurb.
La plantilla afirma que negociarà l'ERO, però no acceptarà acords que no reconeguin la manca de causa justificada i no protegeixin els drets laborals. En cas de no haver-hi garanties suficients, acudiran als tribunals per demanar la "nul·litat d'un procediment que considerem viciat d'irregularitats". També preveuen noves mobilitzacions, sumant-se a protestes anteriors com la vaga i el tall de la C-17.




