Incidències a la R3: Trens aturats entre Vic i Ribes de Freser

Una avaria a la infraestructura i un robatori de coure interrompen el servei, obligant a habilitar autocars per als passatgers.

Imatge genèrica de vies de tren entrant en un túnel amb llums d'advertència.
IA

Imatge genèrica de vies de tren entrant en un túnel amb llums d'advertència.

La circulació de trens de la línia R3 de Rodalies s'ha vist greument afectada aquest dimarts amb interrupcions entre Vic i Ribes de Freser per una incidència a la infraestructura, i entre la Garriga i el Figaró per un robatori de coure.

La línia R3 de Rodalies ha patit noves interrupcions aquest dimarts. La circulació de trens està completament aturada entre les estacions de Vic i Ribes de Freser a causa d'una incidència a la infraestructura ferroviària. A més, un robatori de coure ha provocat que els trens tampoc puguin circular entre la Garriga i el Figaró.
Aquests problemes s'han produït el mateix dia que la línia recuperava parcialment el servei en un tram que estava tancat per obres des de l'11 de juny, concretament entre Vic i Torelló. Amb les noves incidències, els trens només operen actualment entre el Figaró i Vic.
Per tal de garantir la mobilitat dels usuaris afectats, s'han habilitat serveis alternatius d'autocar. Aquests autobusos cobreixen el trajecte entre l'estació de Fabra i Puig de Barcelona i les localitats de Puigcerdà i La Tor de Querol.
D'altra banda, la línia R14 també ha recuperat la circulació entre la Plana-Picamoixons i Vinaixa. Aquest tram havia estat tallat des de dilluns passat a causa d'un altre robatori de coure que va generar un incendi en una estació transformadora a Montblanc.