La temperatura màxima de 43ºC a Vilanova de Segrià, al Segrià, registrada ahir a la tarda, s'ha convertit en la segona més alta mai vista abans de Sant Joan per les estacions del Servei Meteorològic de Catalunya. Aquesta xifra rècord s'ha quedat a una dècima del màxim històric del 15 de juny del 2022 (43,1ºC) al pantà de Riba-roja.
Altres localitats del Segrià com Lleida (42,4ºC) i Alcarràs (42,1ºC) també han experimentat temperatures extremes. Diverses estacions de les comarques de Ponent, el Camp de Tarragona, Terres de l'Ebre i la Catalunya Central han superat els 41ºC, incloent punts com Vinebre (41,8ºC), Castellnou de Seana (41,6ºC) i Torroja del Priorat (41,5ºC).
Les comarques gironines han registrat temperatures menys elevades, mentre que a les zones metropolitanes s'han arribat als 39,7ºC a Castellbisbal. A la capital del Segrià, la calor ha estat especialment intensa, amb valors superiors als 40ºC a El Poal (41,7ºC), Gimenells (41,6ºC), Alfarràs (41,6ºC) i Torres de Segre (41,5ºC) fins i tot a mitja tarda.
A les comarques centrals, Artés ha marcat 41,4ºC, superant els 40,4ºC de Cardona. Al Camp de Tarragona, el Priorat ha liderat les temperatures altes, amb valors notables a Torroja del Priorat i El Masroig (40,4ºC). A la Ribera d'Ebre, els 41,8ºC de Vinebre han estat superiors als registres d'altres punts com el pantà de Riba-roja (39,9ºC) i Ascó (39,7ºC).




