Més de 1.700 aspirants a Tarragona per a 1.325 places de funcionari

Les proves selectives de la Generalitat es realitzen a la URV, sent Tarragona la segona demarcació amb més candidats.

Imatge genèrica d'un edifici universitari a Tarragona.
IA

Imatge genèrica d'un edifici universitari a Tarragona.

Un total de 1.770 aspirants s'han presentat aquest cap de setmana a Tarragona per realitzar les proves selectives per accedir a diferents cossos de personal funcionari de la Generalitat de Catalunya.

Les proves es duen a terme a les instal·lacions de la Universitat Rovira i Virgili (URV), concretament a la Escola Tècnica Superior d'Enginyeria, la Escola Superior d'Enginyeria Química i la Facultat de Química i Enologia.
Aquesta convocatòria forma part d'un procés selectiu més ampli que aplega 15.795 candidats a tot Catalunya, amb l'objectiu de cobrir 1.325 places de funcionari en diverses escales.
Després de Barcelona, Tarragona és la segona demarcació amb més aspirants, superant Girona (amb 1.567) i Lleida (amb 1.534). La descentralització de les proves és una estratègia de la Generalitat per facilitar la participació dels candidats.
La convocatòria, publicada el passat 2 de febrer, s'emmarca en la política del Govern per establir un calendari anual d'ofertes públiques d'ocupació. Des de l'inici de la legislatura, s'han aprovat 16.932 places per a les ofertes de 2025 i 2026, buscant atraure nou talent i reduir la temporalitat a la Administració.
Els cossos amb més vacants inclouen el d'administració (366), el cos superior d'administració (376), el cos subaltern d'administració (228) i el cos auxiliar d'administració (114).
Del total d'inscrits, el 71,36% són dones (11.272), el 28,33% són homes (4.474) i un 0,31% (49 aspirants) no van especificar gènere.
Un cop finalitzat el procés, els nous funcionaris hauran de realitzar un curs obligatori durant el primer trimestre de 2027, centrat en competències digitals, organització institucional i valors del servei públic.