La Capitania Marítima de Tarragona ha commemorat el Dia de la Gent de Mar amb el lliurament dels Premis Redes a la seguretat marítima en els pesquers. L'acte, celebrat a la Subdelegació del Govern a Tarragona, ha reconegut la bona feina realitzada en matèria de seguretat per diverses embarcacions.
La subdelegada del Govern, Elisabet Romero, ha obert la jornada destacant que els premis busquen "premiar la seguretat perquè sigui una convicció més enllà d’un formulari a emplenar". Ha agraït la tasca de la capitania marítima i ha subratllat la importància del sector pesquer i el suport de les seves famílies.
El capità marítim de Tarragona, José Manuel Robledano, ha posat en valor el compliment dels requisits de seguretat marítima, ja que "porta aparellat la prevenció d’accidents, la seguretat en la navegació i garanteix la seguretat de la vida humana en la mar". Robledano ha expressat el desig que els premis serveixin de motivació per a una major competència en futures edicions.
Els guardons han reconegut embarcacions com el ‘Germans Alcántara II’ i el ‘Iaio Alex’ (premiats 2024), i el ‘Ciroag’ i el ‘Rosmari Primero’ (premiats 2025), pertanyents a les confraries de pescadors de Cases d’Alcanar, l’Ametlla de Mar i La Ràpita.
Durant l'esdeveniment, s'ha dut a terme una taula rodona sobre el sector pesquer amb la participació d'Ángel Calejero (Director Provincial de l’Institut Social de la Marina), Xavier Domènech (Secretari de la Federació Territorial de Confraries de Pescadors de Tarragona) i Javier Acebes Escudero (Inspector de seguretat Marítima).
Un dels aspectes més valorats pel jurat ha estat l'estat dels vaixells guardonats. Les inspeccions tècniques de seguretat realitzades per la Capitania Marítima a 114 vaixells pesquers durant l'últim any van registrar zero deficiències en les embarcacions seleccionades, demostrant un manteniment excel·lent.
Robledano ha assenyalat que aquest èxit és fruit d'una "sòlida cultura preventiva", on les tripulacions premiades han aplicat activament la normativa facilitada per l'administració. També s'ha destacat que la seguretat no depèn de l'antiguitat o material dels vaixells, sinó de la cura diària i la inversió dels armadors i mariners.
La commemoració del Dia de la Gent de Mar, promoguda per l’Organització Marítima Internacional (OMI), se celebra cada 25 de juny per reconèixer la tasca essencial de les persones que fan possible el transport marítim i el subministrament de productes procedents del mar, sovint en condicions difícils i perilloses.




