L'extracció del cetaci, que va morir fa setmanes en aigües obertes i el cadàver del qual va arribar a la costa, s'ha completat a primera hora de la tarda. S'ha utilitzat una grúa de gran tonatge per carregar l'animal en un camió especial i traslladar-lo a una planta autoritzada per a la seva incineració.
L'operació ha requerit diverses hores de treball i la col·laboració de diverses entitats, incloent Agents Rurals, el Centre de Recuperació d'Animals Marins (CRAM), Mossos d'Esquadra i la Policia Local. La platja ha estat tancada al públic i amb bandera vermella per garantir la seguretat durant els treballs.
Segons fonts policials, es preveu que el bany es pugui restablir entre dilluns i dimarts, un cop els socorristes avaluin la qualitat de l'aigua. El passeig marítim va romandre acordonat per evitar l'accés de curiosos, atès el fort olor que desprenia el cadàver per la seva descomposició avançada.
Operaris municipals han treballat en la neteja de la sorra i la taca de sang resultant de l'extracció. El cachalote, una femella, havia estat vista dies enrere a prop del port de Barcelona amb signes compatibles amb un fort impacte, possiblement causat per un vaixell. Es trobava acompanyada de la seva cria, el cadàver de la qual encara no ha estat localitzat.




