El foc, la pólvora i el so dels tabals van ser protagonistes de la Festa Major de Sant Cugat del Vallès. Els Diables de Sant Cugat van celebrar el tradicional Correfoc, un dels actes més esperats, que va aplegar centenars de persones pels carrers del centre de la ciutat.
La colla local va estar acompanyada pels Diables de Sant Joan Despí, els Diables de Cubelles, els Diables de la Creu Alta de Sabadell i el Tro de Falguera de Sant Feliu de Llobregat. Les cinc colles van omplir els carrers de foc amb les seves carretilles i figures, oferint un espectacle que va captivar tant els participants com els espectadors.
El Correfoc va començar a la plaça d'Octavià i es va desenvolupar en dos recorreguts pels carrers del centre, amb sortida i arribada al mateix punt. Els diables van avançar al ritme dels tabals, encenent carretilles i creant un autèntic passadís de foc. Centenars de persones, protegides amb roba de cotó, van seguir la cercavila, mantenint viva una tradició arrelada de la cultura popular catalana.
La música dels tabals, l'olor de la pólvora i les espurnes van crear l'ambient característic del Correfoc, consolidat com un dels actes amb més seguiment de la Festa Major. La combinació de les colles convidades i els Diables de Sant Cugat va oferir un espectacle d'alta intensitat.
Després dels recorreguts, els Diables de Sant Cugat van oferir els tradicionals versots, repassant satíricament l'actualitat local, catalana i internacional, amb especial atenció al govern municipal.
Una de les principals dianes va ser la gestió de l'Ajuntament, ironitzant sobre la polèmica del padró municipal i les baixes registrades. També van carregar contra el nou sistema de recollida de residus i la desaparició dels contenidors soterrats.
La cultura popular també va tenir un paper destacat als versots, lamentant les dificultats que pateixen les entitats per disposar d'espais i recursos, i retreuent al govern municipal la manca de suport al teixit associatiu.
En clau política local, els versos van apuntar contra l'alcalde, Josep Maria Vallès, i van fer broma sobre Bernat Picornell i les candidatures polítiques. L'actualitat santcugatenca també va ser present amb referències al tancament de Collserola i la caiguda d'una branca del Pi d'en Xandri.
Els versots van traspassar l'àmbit local per fixar-se en la política catalana i internacional, amb crítiques als retards de Rodalies, la gestió de l'educació i la sanitat per part de la Generalitat, i referències a líders internacionals com Donald Trump, Benjamin Netanyahu i Vladímir Putin, així com a Sílvia Orriols.




