La parella va contactar amb el telèfon d'emergències 112 la nit de Sant Joan alertant que la criatura no respirava. Els serveis sanitaris es van desplaçar al domicili familiar, van aconseguir reanimar el nadó i el van traslladar d'urgència a l'Hospital Parc Taulí de Sabadell.
Un cop a l'hospital, els professionals mèdics van detectar signes compatibles amb un maltractament, fet que va motivar l'avís a la policia i l'activació dels protocols de protecció a la infància de la Generalitat de Catalunya. El nadó va morir divendres a causa de les lesions.
“"El nadó va patir una aturada cardiorespiratòria a casa seva la matinada del 25, va ser atesa pel SEM durant 40 minuts, i que "van poder remuntar la criatura i el van traslladar a l'hospital de Sabadell, on va rebre atenció a l'UCI pediàtrica". L'endemà, però, "va morir per una hemorràgia cerebral i diverses fractures"."
La jutgessa d'instrucció ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança per als pares per maltractament habitual amb resultat de mort. La parella, que només va respondre preguntes dels seus advocats davant la magistrada, s'havia traslladat a Sabadell des de l'Aragó fa dos mesos.
El Departament de Salut ha confirmat l'obertura d'una investigació i ha activat tots els protocols pertinents. Paral·lelament, s'està revisant l'historial mèdic del nadó des del seu naixement a l'Aragó al març, incloent visites a centres d'atenció primària i a l'hospital de Sabadell.
Aquest cas recorda un altre succés similar ocorregut el passat mes de març a Barcelona, on els pares d'un nadó de sis setmanes van ser detinguts per lesions greus. En aquella ocasió, el pare continua a la presó mentre s'estudia una possible acusació per temptativa d'homicidi.




