Terrassa intensifica la vigilància contra la venda d'alcohol a la nit

La campanya municipal 'Cuidem de nit' arriba a 85 comerços per garantir el compliment de l'ordenança i promoure un oci segur.

Imatge genèrica d'un carrer de Terrassa a la nit, amb llums difuminades.
IA

Imatge genèrica d'un carrer de Terrassa a la nit, amb llums difuminades.

L'Ajuntament de Terrassa ha intensificat la campanya 'Cuidem de nit' per controlar la venda d'alcohol als comerços entre les 22h i les 8h, coincidint amb la Festa Major.

L'Ajuntament de Terrassa ha posat el focus en la gestió de l'espai públic durant les hores nocturnes, especialment pel que fa al consum d'alcohol. Aquest divendres, 26 de juny, s'ha donat per conclosa una campanya informativa i de sensibilització que ha visitat 85 establiments comercials de la ciutat. L'objectiu principal és evitar la venda de begudes alcohòliques a altes hores de la nit, una pràctica que sol augmentar amb l'arribada de la Festa Major i després de la celebració de Sant Joan.
La iniciativa, emmarcada dins la campanya municipal "Cuidem de nit", recorda la necessitat de complir estrictament la nova Ordenança de Bases de Convivència Democràtica de Terrassa, aprovada el març de 2026. Aquesta normativa prohibeix explícitament la venda d'alcohol en comerços minoristes entre les 22:00 i les 08:00. Els establiments que incompleixin aquesta disposició s'enfronten a sancions econòmiques que poden arribar fins als 3.000 euros.
Durant l'última setmana, un equip format per dues persones ha recorregut els carrers de Terrassa, informant els locals considerats vulnerables o susceptibles de realitzar vendes nocturnes d'alcohol. Aquest personal ha distribuït material explicatiu i ha resolt dubtes per assegurar que els comerciants estiguin al corrent de la normativa i evitar possibles al·legacions de desconeixement davant d'una inspecció policial.
Des de la Regidoria de Salut, s'emfatitza que la mesura va més enllà de la simple pressió punitiva. Es considera una qüestió de salut pública i de millora de la convivència ciutadana. El consistori busca la col·laboració dels botiguers com a agents clau en la prevenció, especialment per protegir els menors d'edat i els joves dels riscos associats al consum abusiu d'alcohol a la via pública.