L'alumne de l'institut Torre del Palau de Terrassa, Tomàs Torralbo, ha aconseguit una de les millors notes a les PAU d'enguany, amb un 9,80. Aquesta qualificació el situa com un dels estudiants destacats a nivell català. La nota més alta de la convocatòria ha estat un 9,9, obtinguda per Laura Tallada de Banyoles.
A banda de Torralbo, tres estudiants més han assolit la mateixa puntuació de 9,8: Martina Gutiérrez de Sabadell, Enric Sánchez de Sant Sadurní d’Anoia i Joan Torrecillas de Sant Cugat del Vallès.
“"Realment estic flipant. L’examen de matemàtiques, per exemple, em va anar bé, però en cap cas m’esperava un 10"
En declaracions a l'Agència Catalana de Notícies (ACN), Torralbo ha expressat la seva sorpresa per la nota, tot i que reconeixia que esperava un bon resultat. Ha atribuït l'èxit a la "feina constant" i a "no deixar-ho tot pel final", afirmant que "si has treballat durant tot el curs, per les PAU només cal repassar".
L'estudiant egarenc ha fet un paral·lelisme amb la nota de la seva mare, d'origen romanès, que va obtenir un 9,90 a Sibiu, afirmant: "He tingut un bon mirall". Torralbo ha confirmat que cursarà el doble grau de Física i Matemàtiques a la UAB, amb la vista posada en un futur màster orientat a la investigació.
Finalment, Torralbo ha aprofitat per defensar la qualitat de l'educació pública, assegurant que "funciona" i que "és sinònim de qualitat i s’ha de cuidar", equiparant-la a la privada i concertada.




