El creixement continuat de la població a Terrassa i el seu entorn, malgrat l'augment dels preus de l'habitatge, ha posat de manifest la necessitat d'ampliar els serveis i, especialment, la connectivitat. Aquest augment demogràfic requereix una millora substancial de la mobilitat tant dins del Vallès com amb les comarques veïnes.
La Ronda Nord de Terrassa i Sabadell, que segons la Generalitat avança de manera decidida, es considera un pas inicial, però insuficient. La demanda principal se centra en l'extensió de la B-40 (Quart Cinturó) per afavorir la connexió entre el Vallès Occidental, el Vallès Oriental i el Maresme.
La B-40 ha d'arribar fins a Granollers per afavorir la connexió entre els dos Vallesos i el Maresme.
L'alta afluència de vehicles registrada al tram ja inaugurat entre el Baix Llobregat i el Vallès serveix com a prova de la necessitat d'una xarxa d'altes prestacions a l'altura de la comarca. A més de les grans infraestructures, també es reclama la millora de la xarxa viària secundària.




