Barcelona dotarà la Guàrdia Urbana de pistoles Taser a mitjans del 2027

El ple municipal dona llum verda a la mesura, que s'aprovarà definitivament a l'octubre i permetrà licitar la compra de les armes de electrochoque.

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat.
IA

Imatge genèrica de llums d'emergència policials reflectint-se en asfalt mullat.

El ple de l'Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment la incorporació de pistoles Taser per a la Guàrdia Urbana, una mesura que podria estar operativa a mitjans del 2027.

La proposta, que ja va ser rebutjada fa un any, ha tirat endavant gràcies al suport del PP i Junts, obrint la porta a la licitació de la compra d'aquestes armes de electrochoque. La decisió arriba després d'un any de debat i davant l'increment d'accions delictives a la ciutat.
El nou reglament policial, que inclou l'ús de les Taser, es debatirà a la comissió de Seguretat al juliol i es votarà definitivament al ple d'octubre. Un cop aprovat, es podrà iniciar el concurs públic per adquirir les armes, amb la previsió que estiguin disponibles a mitjans del 2027.

"Si no hi ha res que ho eviti, les armes podrien estar disponibles a mitjans del 2027."

Jordi Martí · Líder de Junts
El grup municipal del PP, a través del seu president, Daniel Sirera, ha reclamat que totes les unitats de carrer disposin d'aquests dispositius, estimant que serien necessàries unes 150 unitats. En contra s'hi han posicionat Barcelona en Comú i Esquerra Republicana.
La mesura havia estat rebutjada anteriorment per Junts, que argumentava la manca de diàleg amb els sindicats policials. Ara, amb el canvi de postura, s'obre la porta a la seva implementació, tot i que encara queda per determinar la xifra exacta d'armes que s'adquiriran.