Collboni vol reintroduir les Taser a la Guàrdia Urbana després de l'acord amb Junts

L'alcalde de Barcelona aposta per recuperar la votació del reglament de les pistoles elèctriques, tombat fa un any per Junts.

Imatge genèrica d'una pistola Taser a Barcelona.
IA

Imatge genèrica d'una pistola Taser a Barcelona.

L'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, ha anunciat la intenció de tornar a portar a votació el reglament per a l'ús de les pistoles Taser per part de la Guàrdia Urbana, una mesura que va ser rebutjada fa un any.

Després de la celebració de les primàries de Junts a Barcelona, que han definit el seu candidat a l'alcaldia per al 2027, l'alcalde Collboni considera que és el moment oportú per reobrir el debat sobre la dotació de pistoles Taser a la Guàrdia Urbana. Aquesta qüestió havia estat prèviament bloquejada.
Fa aproximadament un any, el reglament que permetia l'ús d'aquestes armes elèctriques va ser tombat en sessió plenària. Tot i que tant Collboni com Junts s'havien mostrat partidaris de la mesura, el partit va votar en contra al·legant una manca de diàleg amb els sindicats policials.
L'alcalde ha manifestat que la Guàrdia Urbana i la ciutat necessiten aquesta eina. Tot i no haver concretat una data exacta, s'espera que la proposta pugui ser presentada en el pròxim plenari, possiblement el de juliol. Collboni també ha aprofitat per felicitar Jordi Martí Galbis per la seva victòria en les primàries de Junts.