Es tracta del desallotjament d’una veïna amb tres fills menors del número 60 del carrer de Buenos Aires, que es va dur a terme el passat 20 de maig. Segons fonts municipals, el tràmit s’engega en aplicació de la Llei 24/2015, que obliga els grans tenidors a oferir un lloguer social a persones sense recursos.
La tramitació d’aquest procediment pot acabar amb una sanció econòmica d’entre 9.001 i 90.000 euros. El comissionat d’Habitatge, Joan Ramon Riera, ha afirmat que el consistori “ha de fer complir la llei sí o sí i, per tant, s’han d’obrir d’ofici els expedients que toquen a partir de la informació recollida pels serveis municipals”.
Riera ha subratllat el compromís del consistori amb el dret a l’habitatge i amb fer complir la responsabilitat dels grans tenidors i alguns fons d’inversió respecte als seus habitatges i llogaters. Ha garantit que es treballa perquè “cada vegada més habitatges vagin a parar al mercat residencial” i ha advertit que “les explotacions econòmiques sobre l’habitatge no són benvingudes a Barcelona”.




