L'antiga discoteca Metro d'Amposta esdevé un centre de culte evangèlic

L'Església El Pont adquireix el local de 3.200 m² per 200.000 euros i preveu una inversió de 600.000 euros per a reformes i activitats socials.

Imatge genèrica de l'exterior d'un edifici industrial abandonat al capvespre.
IA

Imatge genèrica de l'exterior d'un edifici industrial abandonat al capvespre.

L'Església evangèlica El Pont d'Amposta ha comprat l'antiga discoteca Metro, tancada des del 2014, per transformar-la en un centre de culte i espai social, amb una inversió inicial de 600.000 euros.

L'Església evangèlica El Pont ha adquirit l'antiga discoteca Metro, situada al polígon les Tosses d’Amposta, amb la intenció de convertir-la en un nou centre de culte. El local, que es trobava tancat des del 2014, requerirà una inversió inicial estimada de 600.000 euros, que cobrirà tant la compra com les reformes necessàries. L'entitat s'ha fet amb l'espai de 3.200 metres quadrats, i recentment un grup de voluntaris ha començat les tasques de neteja i retirada de runa.
El nou centre inclourà un auditori amb capacitat per a 600 persones, així com diverses sales destinades a desenvolupar programes d'ajuda per a persones amb drogodependències i activitats de reforç escolar per a infants de famílies vulnerables. El pastor de l'Església, Carlos Zaragoza, ha expressat a l'ACN l'esperança que aquest projecte contribueixi a «omplir de vida» el polígon, que actualment presenta nombroses naus en desús.
Històricament, el polígon de les Tosses va ser concebut a principis de segle pel govern d'Amposta com una zona d'oci per allunyar les discoteques del nucli urbà. La Metro va obrir les seves portes el 2005, convertint-se en un dels locals més grans i reconeguts de la zona. No obstant això, la crisi econòmica i la pressió policial van provocar el tancament progressiu dels negocis, i la discoteca va abaixar la persiana definitivament el 14 d'agost de 2014.
L'Església El Pont, que actualment ocupa un edifici al carrer General Prim d'Amposta des de fa quinze anys, ha vist com el seu espai s'ha quedat petit a causa de l'increment constant d'assistents en els últims quatre anys. Amb dos cultes diaris els diumenges que congreguen unes 240 persones, la comunitat ha pres la decisió de buscar un nou emplaçament per poder acollir tothom en un sol espai. El pastor Zaragoza ha qualificat la compra del local de la Metro com un «somni», destacant que moltes altres opcions explorades eren massa cares o no complien els requisits necessaris, a més de confirmar que el planejament urbanístic permet l'ús religiós.
La nova seu, que es preveu tenir operativa en aproximadament un any, dependrà dels tràmits administratius. El líder de la congregació, Juan Mas Salvador, ha assenyalat que el polígon es troba «mig abandonat» i confia que la presència de l'església, amb una mitjana de 500 a 600 assistents cada diumenge, «donarà molta vida» i podrà dinamitzar la zona amb la creació de negocis al voltant.
L'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, ha valorat positivament la iniciativa, celebrant la «recuperació d'una certa normalitat» al polígon, on fa un any es va desmantellar un important laboratori de drogues sintètiques. Tomàs considera que l'antic recinte esdevindrà un «centre d'activitats» més enllà del seu ús religiós, facilitat per la disponibilitat de locals amb llicència d'activitat a preus accessibles.
La comunitat evangèlica vincula el passat del local amb la seva futura tasca social. El pastor Zaragoza ha recordat les visites que feien fa 20 anys a l'aparcament de la Metro per parlar amb joves sobre alternatives a la nit i el vici, i ha relatat una anècdota sobre una pregària per l'apagada de llums de la discoteca que va coincidir amb el tall de llum que va permetre la sortida dels assistents. Aquesta connexió històrica motiva el projecte d'ajuda a joves amb addiccions i classes de reforç escolar per a infants vulnerables.