L'Oficina de Català de Castellbisbal, integrada al Consorci per a la Normalització Lingüística, ha posat punt final a la temporada 2025-2026 amb la celebració de la cloenda dels cursos de català per a adults i de la 21a edició del programa Voluntariat per la Llengua. L'esdeveniment va tenir lloc l'11 de juny a la sala d'actes de l'Ajuntament, creant un espai de trobada proper i participatiu per a tots els assistents.
La trobada va comptar amb testimonis d'aprenents i voluntaris, i va ser amenitzada pel grup musical Poc Tàlent. Durant el curs, un total de 174 persones van participar en els tres cursos de nivell bàsic de català oferts al municipi. Paral·lelament, el programa Voluntariat per la Llengua va aconseguir formar 28 parelles lingüístiques, amb la col·laboració de 47 establiments i el suport de 10 entitats locals.
“"Aquestes xifres reflecteixen el compromís del municipi amb la llengua i amb la cohesió social, i confirmen que el català és un espai de trobada i d’oportunitats per a tothom."
L'alcaldessa de Castellbisbal, Maria Dolors Conde Domínguez, va celebrar aquests resultats, destacant el paper del català com a element de cohesió i oportunitat. Per la seva banda, la regidora d'Educació i Infància, Clàudia Cano Hernández, va subratllar la importància social d'aquests projectes, afirmant que "aprendre català és també una manera d’arrelar-se al municipi i construir comunitat".




