La xifra de 1,4 milions de viatgers afectats es deriva dels costos indirectes i la indisponibilitat de material, que fins al 30 de novembre han suposat una despesa total de 6,7 milions d'euros. Aquesta quantitat inclou la neteja de 58.000 metres quadrats de superfície i els costos associats a la immobilització dels combois, que en casos extrems han sumat 654 dies sense servei.
“"Aquest tipus de vandalisme ens afecta a tots perquè té un cost social amb supressions de trens, retards o incomoditat a l’hora de viatjar."
Tot i l'elevat cost, Renfe ha registrat una reducció d'entre el 25 i el 30% en els actes vandàlics respecte a l'any anterior, sumant 887 incidents. La companyia atribueix aquesta millora al reforç de la seguretat en punts "crítics" com les estacions de Montcada Bifurcació, l’Estació de França i l’Hospitalet, amb una inversió total en seguretat que supera els 20 milions d'euros.
“"Volem traslladar un missatge de tolerància zero en relació amb els grafitis."
La directora general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Susi López, va acompanyar la visita a la base de Cornellà de Llobregat i va qualificar els grafits de problema "de primer ordre". López va expressar la seva confiança en la proposta del Govern d'endurir les sancions, que podrien arribar fins als 90.000 euros, per tal de minimitzar l'impacte d'aquesta "xacra".




