Granollers i Mollet inicien una prova pilot europea de microplataformes logístiques

El projecte NanoHub Zone, liderat per l'AMTU, utilitzarà la línia d'autobús exprés e13 per al transport de paqueteria de darrer quilòmetre.

Imatge representativa d'un autobús de transport públic amb un NanoHub o microplataforma logística modular a prop.

Imatge representativa d'un autobús de transport públic amb un NanoHub o microplataforma logística modular a prop.

L'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) realitza a Granollers i Mollet, des de Nadal fins a finals de maig, una prova pilot europea per integrar la distribució de paqueteria amb la línia de bus e13.

L'Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) participa activament en el projecte europeu NanoHub Zone. Aquesta iniciativa busca desenvolupar i implementar microplataformes logístiques intel·ligents, anomenades NanoHubs, situades estratègicament prop d'estacions de tren o autobús per optimitzar el transbord de mercaderies.
Les proves al Vallès Oriental es duran a terme a Granollers i Mollet des de les festes de Nadal fins a finals de Maig. S'ha seleccionat la línia d'autobús exprés e13, operada per Cingles Bus (del Grup Sagalés), que connecta Mataró, Granollers i Sabadell, a causa de les seves freqüències regulars.
El sistema consisteix a transportar la paqueteria al maleter dels autobusos, aprofitant les rutes existents per evitar viatges addicionals de vehicles de transport dedicats. Els NanoHubs funcionaran com a punts modulars de transbord per a la distribució de darrer quilòmetre cap a botigues, domicilis o empreses.
L'objectiu principal d'aquesta prova pilot és millorar l'optimització logística i la sostenibilitat urbana, reduint la pressió dels vehicles motoritzats a les zones centrals i de baixes emissions. Els resultats obtinguts a Granollers i Mollet serviran per establir els paràmetres d'implementació i correcció d'incidències per a futures extensions a altres municipis.
Comparteix: